Més informació [ Detall d'activitat

 
2000080557   Currículum i avaluació competencial per àmbits (lingüístic)
2018-2019   Curs. Secundària Obligatòria
  
   3/7/2019 - 9/7/2019 (20 hores) de 10:00h a 14:00h
   INS Badalona VII
   c. Ausiàs March, 86 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   CLIE Currículum i avaluació competencial per àmbits (lingüístic)
  
Inscripció   15/05/2019 - 31/05/2019
  
Descripció i   Metodologia:   La versatilitat entre els postulats del currículum per competències i la didàctica d’aula: dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació, al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.

Pràctica reflexiva compartida que vinculi la praxi didàctica amb la fonamentació pedagògica, per incidir en un canvi de perspectiva docent que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn.

Model de formació del professorat fonamentat en la participació activa i la iniciativa personal que combini el treball individual i el col•laboratiu per aprendre entre iguals (replicant formats d’aprenentatge competencial a l’aula).
  
Objectius   1. Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2. Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa/formadora i qualificadora, a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3. Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit i transferència
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5. Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
  
Continguts   Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015) i documents d’orientació de les competències bàsiques i transversals

Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats i eines per a l’avaluació competencial.

Àmbits transversals del currículum. Àmbit digital i Personal i Social

Mètodes didàctics competencials i orientacions metodològiques centrades en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.

Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
  
Formador/a   Santiago Moll
  
Avaluació   - Assistència al 80% de les sessions presencials.
- Realització i validació de les tasques de les sessions no presencials.
- Realització del qüestionari de satisfacció.

  
Requisits de  certificació   Assistència a les sessions presencials i participació en la part pràctica.
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària de l'àmbit lingüístic. Català i castellà, preferentment.
  
E-mail   formaciocurriculum@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   03/07/2019   1000   1400 
 Sessió 2   dijous   04/07/2019   1000   1400 
 Sessió 3   divendres   05/07/2019   1000   1400 
 Sessió 4   dilluns   08/07/2019   1000   1400 
 Sessió 5   dimarts   09/07/2019   1000   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent